Smoothie à la Ida

Smoothie time!
Ik ben helemaal verslaafd aan smoothies. Elke morgen eet ik een smoothie als ontbijt. Eet idd want ik hou van een dikke smoothie. Hou je hier niet van dan kun je kokos- of amandelmelk gebruiken. Dan wordt de smoothie niet zo dik. Het handige van een smoothie is dat je van alles met elkaar kunt combineren om je favoriete smoothie te ontdekken. Noten, zaden, kokosmeel, fruit, vruchten, alles kan. Ik gebruik zelf altijd Biogarde yoghurt. Soms ook wel Griekse yoghurt. Dit zijn de enigste soorten yoghurt die ik kan vinden in de supermarkt waar geen suiker aan is toegevoegd. Ik beperk mij altijd tot maximaal 2 stuks fruit. Dit i.v.m. de fruitsuikers (fructose) die hier in zit. Ik eet ook niet 3 bananen achter elkaar op, dus doe ik dit ook niet in de smoothie. Of 1 stuks fruit en 2 halve, dat kan ook. Of 1 banaan met een klein handjevol aardbeien, bessen of frambozen.
Dit is mijn favoriete: “smoothie à la Ida”:

Ingrediënten:

  • 1 banaan
  • Een halve avocado
  • 3 eetlepels lijnzaad
  • 3 eetlepels havermout
  • klein beetje walnoten
  • amandelschaafsel als garnering
  • Biogarde yoghurt. Hoeveelheid is afhankelijk van hoe groot je glas is.

Vervang de avocado eens in een eetlepel kokosmeel, ook heerlijk! Of i.p.v. de avocado een klein handjevol frambozen of aardbeien.

Uitwerking:

  • Ik doe altijd eerst de banaan in kleine stukjes en een geprakte halve avocade in de blender. Dit mix ik dan even.
  • Dan voeg ik de lijnzaad, havermoot en biogarde yoghurt toe. Even mixen en klaar!
  • Ik vul het glas dan voor ongeveer 3/4 met de smoothie, dan voeg ik de walnoten toe en daarbovenop het laaste restje smoothie.
  • Als garnering gebruik ik dan amandelschaafsel.

2015-03-31 001 002

2015-03-31 001 004

2015-03-31 001 006

Veel succes en ik ben benieuwd wat jij er van vindt! Heb jij ook een lekker smoothie recept? Laat het mij weten en dan plaats ik deze.

Geef een reactie