Handige tips en weetjes

  • Bij de supermarkt (Jumbo, AH) hebben ze in de vriezer dozen met ingevroren bessen, frambozen en aardbeien. Heel handig om in huis te hebben. Ideaal voor in een smoothie en lekker door kokosmelk.
  • Bij de supermarkt (Jumbo, AH) hebben ze bij de taart afdeling (zelf je eigen taarten en cupcakes maken) allemaal potjes met noten. Walnoten, amandelen, amandelschaafsel, hazelnoten. Aan deze noten is niks toegevoegd dus ze zijn puur. Deze zijn zeer geschikt om je smoothie mee te garneren. Of om door je smoothie heen te doen.
  • Quinoa is er ook in een voorgekookte verpakking. Ideaal! Dit is makkelijk en snel in gebruik.
  • Gebruik voor je smoothie maximaal 2 stuks fruit.  Dit is genoeg. Fruit bevat ook suikers (fructose). In een smoothie ben je al gauw geneigd om veel meer fruit toe te voegen dan dat je gewoon los zou eten.  2 stuks is echt voldoende. Immers na 2 bananen ben je echt wel vol!
  • Ga geen calorieën tellen want dit heeft weinig zin. Je lichaam ziet namelijk niet iedere calorie als hetzelfde. Ons lichaam doet met de ene calorie iets heel anders dan met de andere.
  • Dat kokosolie gebruikt wordt om in te bakken dat weten de meesten van jullie wel. Maar wist je dat kokosolie ook als huid- en gezichtsverzorging gebruikt kan worden? Puur en natuurlijk! Ideaal voor een droge huid. Lekker vet en het trekt snel in. Het schijnt zelfs dat kokosolie een natuurlijke  zonnebrandcreme is. Met factor 10 (SPF) blokkeert kokosolie 90% van de UVB-straling. Bron

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.