Wandelen

Ik hou ervan om te wandelen. Op een vaste avond in de week wandel ik met een goeie vriendin van mij. Dit doen wij al jaren. Door weer en wind, altijd wandelen we. Het maakt voor mij ook niet uit. Elk seizoen heeft zo zijn leuke dingen. We hebben gewandeld in de regen, vrieskou, en harde wind. En nu dus weer in het voorjaar. Heerlijk nu het weer langer licht wordt en het weer ook weer warmer. We wandelen op zo’n avond een dikke 2 uren. Sinds vorig jaar is daar ook nog een vaste ochtend bij gekomen. Afhankelijk van het weer, wandelen of fietsen we dan zo’n anderhalf uur.
Wandelen heeft zo zijn voordelen. Het kost niks ( nou ja bijna niks. Een paar goede schoenen zijn geen overbodige luxe), je kunt overal wandelen, Op elke tijdstip van de dag wanneer het maar uitkomt, je zit nergens aan gebonden . En het is gezond. En samen wandelen is wel zo leuk. je hebt een stok achter de deur. Vooral als je even geen zin hebt om te gaan dan ga je uiteindelijk toch. Het is een vaste afspraak die staat. En als je eenmaal wandelt, is het al snel weer leuk.
Je kunt heerlijk even de afgelopen dag/week doorspreken, het is ontspannend. En vooral als je ’s avonds hebt gewandeld, kun je daarna heerlijk slapen.
Wandelen levert ook gezondheidsvoordelen op.

De 20 voordelen van wandelen:

  1. Wandelen helpt met gewichtbeheersing.
  2. Het is voor iedereen mogelijk.
  3. Je hebt er geen speciale apparatuur voor nodig.
  4. Het is een van de makkelijkste manieren om in beweging te komen.
  5. Verlaagt symptomen van depressie en spanning.
  6. Het is een low impact beweging.
  7. Het verlaagt het LDL-cholesterolgehalte (het ‘slechte’ cholesterol).
  8. Het verhoogt het HDL-cholesterolgehalte (het ‘goede’ cholesterol).
  9. Wandelen verlaagt de bloeddruk.
  10. Het vermindert de kans op sommige vormen van kanker.
  11. Helpt om het risico te verlagen op diabetes type 2 en helpt met het onder controle houden hiervan.
  12. Het verbetert de stemming.
  13. Het helpt bij het behoud van sterke botten.
  14. Verlaagt de kans op een hartaanval.
  15. Leidt zelden tot  blessures.
  16. Wandelen verlaagt stress.
  17. Verlaagt de kans op hartkwalen.
  18. Het kost niks.
  19. Het bouwt fitheid op.
  20. Wandelen helpt bij het behoud van lenige spieren.
Bron:jijbentgezond.nl

Wat ik al eerder schreef, goeie wandelschoenen zijn hierbij ideaal. En die heb ik inmiddels gekocht! Steeds tijdens de reclame kwamen de schoenen van sketchers in beeld. Hipgekleurde schoenen die heerlijk schijnen te zitten. NOuja nu zeggen ze wel vaker wat in de reclames en wilde ik dat wel eens prberen. Oke, de schoenen verdienen niet de schoonheidsprijs qua uiterlijk. Maar qua ” innerlijk”wel! ZE zitten namelijk echt heerlijk! De prijs is best hoog voor deze redelijk simpel uitziende schoenen. Maar omdat het comfort voor mijn toekomstige wandelschoenen toch belangerijker was, besloot ik ze te kopen. De schoenen zijn er in allerlei hippe kleurtjes. Maar ik besloot voor safe te gaan en koos de creme kleurige.

skechers go walk 2 schoenen skechers go walk 2
Inmiddels heb ik ze getest. Zonder sokken, even inlopen. Waar ik anders bij het inlopen van nieuwe schoenen, daarna toch last krijg, heb ik nu nergens last van gehad! Niks, noppes! Ze zitten geweldig en als je ze eenmaal aanhebt, wil je ze eigenlijk niet meer uit. En dat heb ik die dag ook niet meer gedaan. Ik heb ze de rest van de dag aangehad. En stiekem zit ik te bedenken om toch nog een paar te kopen in een ander kleurtje.

Wil jij ze ook? Tip: bestel/koop ze in een maatje kleiner dan je werkelijk hebt. Ze vallen groter uit.